Atgal ß sÓra­Ó  
Studij┼│ kokyb─Śs u┼żtikrinimas ÔÇô Europos auk┼ítojo mokslo prioritetas

Izabela Savickien─Ś, VDU Studij┼│ kokyb─Śs centro konsultant─Ś

Studij┼│ kokyb─Śs u┼żtikrinimas yra vienas Europos auk┼ítojo mokslo sektoriaus tobulinimo prioritet┼│. Salamankos konvencijoje (2001 m.), kurioje t─Ösiamos Bolonijos proceso id─Śjos, deklaruojama, kad studij┼│ kokyb─Ś s─ůlygoja pasitik─Śjim─ů ┼íiuo sektoriumi, jo svarb─ů, mobilum─ů, suderinamum─ů ir patrauklum─ů.

Atsi┼żvelgiant ─» ┼í─» prioritet─ů, Vytauto Did┼żiojo universitete 2002 m. ─»kurtas Studij┼│ kokyb─Śs centras (SKC) , kurio pagrindin─Śs veiklos kryptys yra: studij┼│ kokyb─Śs tyrimai; konsultavimas studij┼│ kokyb─Śs u┼żtikrinimo klausimais; studij┼│ kokyb─Śs vertinimo metodologijos, metodikos ir priemoni┼│ k┼źrimas; nacionalini┼│ ir tarptautini┼│ projekt┼│ rengimas ir ─»gyvendinimas; teigiamos patirties sklaida nacionaliniu ir tarptautiniu lygmeniu; leidyba ir ┼ívie─Źiamoji veikla.
20040112_122637_1.png
2002 m. SKC laim─Śjo Atviros Lietuvos fondo ┼ávietimo ir mokslo programos projekt─ů ÔÇťLietuvos universitet┼│ studij┼│ kokyb─Śs u┼żtikrinimo sistemos k┼źrimas pasaulin─Śs patirties konteksteÔÇŁ, kurio pagrindinis tikslas ÔÇô remiantis pasauline patirtimi parengti Lietuvos auk┼ít┼│j┼│ mokykl┼│ studij┼│ kokyb─Śs u┼żtikrinimo sistemos model─». ┼ái┼│  met┼│ lapkri─Źio 20 d. Vytauto Did┼żiojo universitete ─»vyko projekto baigiamoji konferencija, kurioje pristatyti pasiekti rezultatai ir diskutuota studij┼│ kokyb─Śs u┼żtikrinimo problema (┼íi tema taip pat analizuojama SKC i┼íleistame konferencijai skirtame leidinyje ÔÇťStudij┼│ kokyb─Śs u┼żtikrinimo sistemos modeliavimas pasaulin─Śs patirties konteksteÔÇŁ, 2003).
Konferencijoje dalyvavo per 100 asmen┼│, atsaking┼│ ir besidomin─Źi┼│ studij┼│ kokybe. Dalyvius pasveikino ir apie studij┼│ kokyb─Śs u┼żtikrinimo reik┼ímingum─ů kalb─Śjo prof. P. Zakarevi─Źius (VDU studij┼│ prorektorius), S. Vengris (┼ávietimo ir mokslo ministerijos sekretorius) ir Diana Vilyt─Ś (Atviros Lietuvos fondo direktor─Ś).

E. Stumbrys (Studij┼│ kokyb─Śs vertinimo centro direktorius) kalb─Śjo apie Lietuvos auk┼ítojo mokslo kokyb─Śs u┼żtikrinim─ů kaip apie pirmaeil─» dabarties u┼żdavin─». Prane┼í─Śjas analizavo, kod─Śl kokyb─Śs klausimas tapo ypatingai aktualus, pabr─Ś┼żdamas dviej┼│ pakop┼│ ─»diegim─ů auk┼ítojo mokslo sistemoje, staig┼│ student┼│ skai─Źiaus did─Śjim─ů, konkurencij─ů tarp auk┼ít┼│j┼│ mokykl┼│ ir bendravimo su socialiniais partneriais tr┼źkum─ů. E. Stumbrys aptar─Ś studij┼│ program┼│ ir auk┼ít┼│j┼│ mokykl┼│ akreditavimo procesus, ap┼żvelg─Ś vidin─Śs ir i┼íorin─Śs kokyb─Śs u┼żtikrinimo sistem┼│ ypatumus ir pasi┼źl─Ś i┼íorinio vertinimo tobulinimo gaires.

Konferencijoje pristatyti studij┼│ kokyb─Śs vertinimo sistem┼│ lyginamosios analiz─Śs rezultatai (prof. K. Pukelis), ap┼żvelgiant Europos ┼íalyse ir JAV diegiamas studij┼│ kokyb─Śs vertinimo sistemas. Remiantis kit┼│ ┼íali┼│ patirtimi i┼ískirtos studij┼│ kokyb─Śs vertinimo institucijos lygmeniu dimensijos, standartai ir kriterijai (doc. I. Savickiene), taikytini Lietuvos universitetams ir kolegijoms, ─»vardinti dimensijas apib┼źdinantys standartai ir kriterijai. Akcentuota, kad priimant sprendim─ů d─Śl pasiekt┼│ studij┼│ kokyb─Śs standart┼│ turi dalyvauti visi auk┼ítosios mokyklos bendruomen─Śs nariai.   

Prane┼í─Śjai pristat─Ś tyrimo apie studij┼│ kokyb─Śs b┼źkl─Ö kai kuriuose Lietuvos universitetuose (A. Valiu┼íkevi─Źi┼źt─Ś, R. Druskyt─Ś, I. Mikutavi─Źien─Ś)  ir kolegijose (M. Misi┼źnas, V. T┼źtlys) rezultatus. Tyrimas buvo atliktas 2003 m. pavasario semestro metu septyniose auk┼ítosiose mokyklose, apklausti beveik 2500 respondent┼│: student┼│, absolvent┼│, d─Śstytoj┼│, administracijos atstov┼│ ir darbdavi┼│. I┼ísiai┼íkinta, kad universitetuose problemi┼íkiausios dimensijos yra materialiniai i┼ítekliai ir student┼│ pa┼żanga. Tobulintina ir informacijos sklaida organizacijos viduje ÔÇô informacija administracijai apie student┼│ ir d─Śstytoj┼│ darb─ů, o studentams ir d─Śstytojams ÔÇô apie administravimo klausimus ir informacija studentams apie vykdomas tarptautini┼│ main┼│ ir bendradarbiavimo programas.

Konferencijos metu diskusijose aktyviai dalyvavo ─»vairi┼│ Lietuvos universitet┼│ ir kolegij┼│ vadovai bei kiti ┼íi┼│ institucij┼│ atstovai, si┼źlydami, kaip b┼źt┼│ galima tobulinti studij┼│ kokyb─Ö Lietuvos auk┼ítosiose mokyklose.

Konferencijos dalyviai vieningai sutar─Ś, kad ateityje yra b┼źtina t─Östin─Ś diskusija ir patirties pasikeitimas ┼ívietimo paslaug┼│ kokyb─Śs klausimais. Visi taip pat akcentavo, kad studij┼│ kokyb─Śs u┼żtikrinime tur─Śt┼│ aktyviau dalyvauti i┼íoriniai veik─Śjai ÔÇô absolventai, darbdaviai, politikai ir t. t. Baigiant konferencij─ů konstatuota, kaip aktualu parengti studij┼│ kokyb─Śs s─ůvok┼│ ┼żodyn─ů, rengti ┼ívietimo kokyb─Śs u┼żtikrinimo specialistus universitetams ir kolegijos, surasti b┼źdus informacijos sklaidai tarp Lietuvos universitet┼│ ir kolegij┼│ apie naujausius tyrimus ir problemas studij┼│ kokyb─Śs klausimais.

Renginiai, skirti studij┼│ kokyb─Śs u┼żtikrinimo temai, svarb┼źs Vytauto Did┼żiojo universiteto bendruomenei, besirengian─Źiai Europos universitet┼│ asociacijos ekspert┼│ vizitui, kurio metu bus ─»vertinta VDU studij┼│ kokyb─Ś instituciniu lygmeniu.


(c) Universitas Vytauti Magni